با کلیک بر روی 1+ جیب نت را در گوگل محبوب کنید
افزایش فروش هنگامی که بازار دچار بحران است

افزایش فروش هنگامی که بازار دچار بحران است

کارمندی طبق نظر اکثر صاحب نظران بزرگ دنیا ضعیف ترین راه برای پولدار شدن است اما کارمندی یک ویژگی دارد که مانند شیر آبی می ماند که تقریبا بسته است اما قطره قطره همیشه از ان اب می چکد اما بازار این گونه نیست،شکست دارد،پیروزی دارد،ثروت عظیم دارد اما شکست بدی هم دارد،یکی از مشکلات بزرگ وارد شدن به دنیای فروش وقتی است که بازار دچار بحران می شود خرید مردم کمتر و نقدینگی پایین می آید در مواقع چه باید کرد؟ در این مقاله از وبلاگ جیب نت به شما خواهیم گفت وقتی بازار فروشتان از رونق افتاد چگونه آن را احیا کنید لطفا در ادامه مطلب ” افزایش فروش هنگامی که بازار دچار بحران است ” همراه ما باشید

افزایش فروش هنگامی که بازار دچار بحران است

پیشنهاد اول: برای افزایش فروش از کوپن زماندار بهره بگیرید

کوپن های زماندار تاثیر بسزایی در افزایش فروش دارند و جایگزین مناسبی برای تخفیف های نقدی هستند. کارکرد این روش به این صورت است که برای خرید مشتری ابتدا می بایست یک رقم حداقل مشخص نمایید. به طورمثال ۵۰۰ هزار تومان. سپس برای این کف خرید یک درصدی از مبلغ را برای خرید بعدی وی به عنوان هدیه در نظر بگیرید.

“به ازای خرید بالای ۵۰۰ هزار تومان، ۱۰۰ هزار تومان بن هدیه برای خریدهای بعدی خود دریافت کنید!”.

با این جمله و عبارات مشابه، بسیاری از مشتریان شما که به صورت معمول خریدهای ۳۵۰ تا ۴۵۰ هزار تومانی انجام میدادند را می توانید تحریک کنید تا خرید خود را افزایش داده و حداقل یک بار دیگر نیز برای استفاده از بن نزد شما بیایند و خرید داشته باشند.
مکانیزم های محاسبه کف خرید و مبلغ هدیه در تعداد خرید های مختلف به عهده مدیر مالی ست. به قوانین و راه های فرار مشتری نیز بسیار دقت کنید. مشتریان ایرانی به راحتی راه فرار را پیدا خواهند کرد.

پیشنهاد دوم: محصولات را دسته ای بفروشید

محصولات با ویژگی های مشابه را به صورت پکیج ارائه دهید. دقت کنید که قیمت پکیج محصول از جمع قیمت تک تک محصولات پکیج می بایست کمتر باشد.
همچنین می توانید برای گسترش بازار هدف خود، کمی با کاربردهای محصولات در پکیج ها بازی کنید و به نوعی از تکنیک “خرق عادت” استفاده نمایید.

پیشنهاد سوم: برای مناسبت ها برنامه داشته باشید

شما در هر کسب و کاری که هستید، می بایست یک تقویم مناسبتی Alarm دار روی گوشی خود نصب داشته باشید تا از حداقل یک ماه قبل بتوانید برای مناسبت های خاص برنامه داشته باشید. در اعیاد همایش برگزار کنید وهدیه دهید و در سوگواری ها (اگر فروش عمده شما در ایام سوگواری کاهش پیدا می کند؛ مثل محرم و صفر) %OFF بزنید. همچنین شما می بایست در یک برنامه CRM، نرم افزار Excell و حتی یک سررسید اطلاعات مشتریان سطح یک خود را داشته باشید و آنها را از برنامه های جاری خود برای مناسبت های پیش رو از قبل مطلع سازید.

پیشنهاد چهارم: برای خریدها جایزه زماندار در نظر بگیرید

فروش شما ممکن است در روزهای خاصی از هفته، هفته خاصی از ماه و یا ماه خاصی از سال یه شدت افت داشته باشد. این بازه زمانی بهترین موقعیت برای برنامه ریزی یک جایزه زماندار است. این جایزه می تواند قرعه کشی شود و یا بدون قرعه کشی به همه خریداران تعلق بگیرید. خیلی هم لازم نیست پیچیده یا بزرگ باشد. همین که باری از دوش مشتری برداشته شود و مشتری با آن احساس خوشحالی کند کافیست. مثل “ارسال رایگان محصول درب منزل” و یا سرویس “پرداخت در محل”.

پیشنهاد پنجم: برای آفر زماندار برنامه ریزی کنید

این روش در مورد زمان هایی ست که مقدار کمی از محصولاتتان باقی مانده و فروش نرفته است. با یک برنامه ریزی مدت دار برای زمان محدود، می توانید روی باقی مانده محصولات آفرهای مناسب و مطلوب ارائه دهید و اصطلاحا “کف انبار را جارو کنید!”. فقط دقت کنید که این آفرها می بایست در مدت زمان محدود ارائه شوند.

پیشنهاد ششم: خدمات ویژه ارائه دهید

این روش برای مجموعه های خدماتی کاربرد دارد. مثل رستوران ها. موسیقی زنده می تواند به افزایش سطح پرداخت مشتری در آن شب بسیار کمک کند. درست در زمانی که شما با ارائه یک غذای مناسب و خوشمزه، گارد دفاعی مشتری در مقابل پیشنهادهای بعدی را سست می کنید، از طریق موسیقی نیز او را ترغیب می کنید تا زمان بیشتری را در رستوران شما سپری نماید. در نتیجه طی این زمان نیازمند سرویس های موازی از قبیل سرویس چای یا سالاد یا قلیان و هر چیزی شبیه این خواهد بود.

پیشنهاد هفتم: مسابقه برگزار کنید

مسابقات عموما برای دو منظور برگزار می شوند. روابط عمومی یا فروش. اولی برای فروش مستمر و دومی برای فروش انفجاری. مسابقه برای فروش انفجاری ملزوم خرید مشتری است. همچنین می توانید برای ورود مشتری به مسابقه، یک کف خرید هم در نظر بگیرید. این روزها با توجه به گسترش شدید تبلیغات شبکه های اجتماعی، شما می بایست مسابقه را به نحوی برگزار کنید که حتما اثری از شما در پیج اینستاگرام مشتری ثبت شود. این به نوعی هم فروش است و هم روابط عمومی انجام شده است.

پیشنهاد هشتم: در دسترس تر باشید

اینکه چقدر در دسترس مشتریان هدفتان هستید بسیار تعیین کننده است. گسترش نمایندگی های فروش و خدمات در شهرستان ها و اطلاع رسانی به مشتریان، یکی دیگر از راه های تسهیل خرید مشتریان نهایی است. همچنین راه اندازی خطوط فروش آنلاین از قبیل سایت، تلگرام، اینستاگرام و تلفن این روزها نقش تعیین کننده ای در فروش دارند.

پیشنهاد نهم: روز خودتان را بسازید

یک روز در هفته یا ماه یا فصل می بایست مخصوص برند شما باشد. در آن روز شما می بایست آفرهای خیلی ویژه به مشتریانتان ارائه دهید. این روزها نام شما را در جامعه منعکس می کنند. حتما روزی را در نظر بگیرید.

پیشنهاد دهم: خدمات شخصی ارائه دهید
حتما دیده اید که در برخی از رستوران ها یا سینما ها، تصویرگران روی صورت بچه ها در حال تصویرگری هستند. این یک نمونه از خدمات شخصی است که در نهایت کودک را ترغیب به مراجعات بعدی می کند. شما با خدمات شخصی می توانید خاطره خوش از برند را برای مشتریانتان ماندگار کنید و آنها حتما باز هم به شما مراجعه خواهند کرد.

پیشنهاد یازدهم: برای فروش پله ای برنامه ریزی کنید

این روزها پای صحبت هر کسی بنشینی، اصطلاحی آشنا را به کار می برد:

“بازار خراب است…”

اگر این اصطلاح شامل فروش شما نیز می شود، لطفا توجه کنید که بازار محصولات با مبالغ پایین تر (و نه لزوما ارزان تر) روان تر است و نقدینگی در آن بهتر می چرخد. در نتیجه در بسیاری از کسب و کارها می توان پیشنهاد کرد که محصولشان را تکه تکه بفروشند. مشتری در برابر پرداخت مبلغ یک و نیم میلیون تومان گارد به مراتب بسته تری نسبت به پرداخت مبلغ ۹۹۹ هزار تومان خواهد داشت.

پیشنهاد دوازدهم: هدیه دهید یا ضمانت بازگشت پول

اگر امکانش را دارید، هوشمندانه بخشی از محصول را انتخاب کنید که هم بتوانید آن را به مشتری هدیه دهید، هم آنکه مشتری به بقیه قطعات یا تکه های آن نیاز پیدا کند و جهت سفارش کامل به شما مجددا مراجعه نماید. برخی از مشتریان از بی کیفیتی خریدشان واهمه دارند و شما با این کار می توانید اعتماد را در قبال مصرف مدت دار محصول به وی القاء کنید. در غیر اینصورت اگر محصولتان در مدت زمان کوتاه مصرف و یا مصطحلک نمی شود، ضمانت بازگشت پول در زمان محدود را به مشتری بدهید.

پیشنهاد سیزدهم: اطلاعات نشر دهید

از تکنیک های بازاریابی محتوایی استفاده کنید. بازار هدف شما باید در مورد محصول شما در حد یک کارشناس اطلاعات بدست آورد. از ویژگی ها، مزایا، موارد کاربرد و … تکه های اطلاعاتی تهیه نموده و در فضای مجازی و نقاط در دسترسی مشتریان منتشرشان نمایید. مطمئن باشید که بازاریابی محتوایی معجزه می کند. با محتوایی که کاربر از سمت شما دریافت می کند، به مرور زمان به شما اعتماد خواهد کرد.

پیشنهاد چهاردهم: پاداش خرید عمده را فراموش نکنید

پاداش های خرید عمده می بایست پلکانی باشند. بر اساس حجم خرید در هر پلکان، مشتری به درصدی از مبلغ خرید به عنوان پاداش دسترسی پیدا خواهد کرد. چیدمان این پلکان ها و نرخ پاداش ها نباید معمولی باشد. همچنین واقع بین بودن نسبت به تمایلات خریداران نیز بسیار تعیین کننده خواهد بود.

پیشنهاد پانزدهم: به محصولاتان “ارزش” ارائه دهید
به مشتریانتان اعلام کنید که بخشی از درآمدهای شما صرف فعالیت های خیرخواهانه خواهد شد. بدینوسیله می توانید عنصر “ارزش” را به خرید مشتریتان هدیه دهید و آنها چیزی جدید برای افتخار کردن به آن در مجموعه شما پیدا خواهند کرد.

پیشنهاد آخر: تخصیص کارت های باشگاه مشتریان

به مشتریانی که از شما خرید می کنند، بر اساس فیلتری خاص، کارت باشگاه مشتریان اختصاص دهید. این کارت ها دکوری نیستند و در جهت افزایش فروش روی آنها برنامه ریزی می شود. روی این کارت شماره سریال مشتری ثبت می شود و این شماره سریال برای سیستم CRM شما بسیار حیاتی است. شما با این شماره سریال به مشتری خدماتی خاص را ارائه می دهید که سایرین از آن بی بهره اند. مثلا ۵% از هر خرید مشتری در کارت وی به عنوان بن خرید برای دفعات بعد قابل استفاده خواهد بود. یا با ارائه این کارت به مراکز تفریحی می توانند بخشی از خدمات را رایگان دریافت کنند. یا در قرعه کشی ها و مراسم ها شرکت کنند و …

پایان

افزایش فروش هنگامی که بازار دچار بحران است را با هم خواندیم این مقاله به نقل از آقای موسوی دوست می باشد

 

برای خواندن جدیدترین اخبار روز دنیا لطفا اینجا کلیک کنید


برای ثبت آگهی خود بصورت رایگان در جیب نت لطفا اینجا کلیک کنید

 

پاسخی بنویسید

برای درج آگهی رایگان در سایت جیب نت به آدرس www.jibnet.ir مراجعه نمایید. رد کردن