با کلیک بر روی 1+ جیب نت را در گوگل محبوب کنید
انواع قیمت گذاری برای فروش کالا

انواع قیمت گذاری برای فروش کالا

بعد از کیفیت یک کالا،قیمت آن است که تعیین کننده فروش و بازدهی آن محصول می شود بارها شاهد بودیم شرکتی قیمت کالا خود را غیر منطقی انتخاب کرده و در آخر محکوم به شکست و رسوایی شده پس نحوه قیمت گذاری بسیار بسیار مهم است.امروز در وبلاگ جیب نت به شما آموزش می دهیم چگونه برای کالا یا خدمات خود قیمت مناسب انتخاب کنید، انواع قیمت گذاری برای فروش کالا بستگی به عوامل مختلفی دارد که تک تک به شما کاربران گرامی توضیح خواهیم داد

انواع قیمت گذاری برای فروش کالا به شرح است:

💰💵مبادله پایاپای💰💵

قدیمی ترین نوع قیمت گذاری بصورت مبادله پایاپای بود که در آن، کالا در برابر کالا داد و ستد می‌گردد.

💰💵چانه زنی فرد به فرد💰💵

در این روش فروشند با خریدار بر سر قیمت توافقی مذاکره می‌کنند تا به بالاترین قیمتی توافقی برای فروش برسند. چانه زنی فرد به فرد در کوچه و خیابان بسیاری از کشورهای در حال توسعه معمول می‌باشد. این روش برای فروش در مقیاس بالا مناسب نیست.

💰💵قیمت مقطوع💰💵

در قیمت گذاری مقطوع، چانه زنی بی معناست. فروشنده قیمتی را تعیین می‌کند و خریدار یا آن را قبول می‌کند و یا اینکه آن را رد می‌کند. این روش در اواخر قرن ۱۹، توسط تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایالات متحده معرفی شد.

💰💵قیمت گذاری مزایده‌ای💰💵

در قیمت گذاری مزایده‌ای، فروشنده درخواست فروش را در میان خریداران متعدد بیان می‌کند و کالا به بالاترین پیشنهاد ارائه شده، فروخته می‌شود

انواع قیمت گذاری برای فروش کالا

💰💵استراتژی‌های قیمت گذاری💰💵

یک بنگاه اغلب باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد قیمت خود را کاهش دهد یا افزایش، قیمت محصولات جدیدش بالا باشد یا پایین، قیمت محصول همواره ثابت باشد یا متغیر، از طرح‌های قیمت گذاری ثابت استفاده کند یا مزایده‌ای و .. به انتخاب یک راه یا مجموعه‌ای از این راه‌ها، استراتژی قیمت گذاری می‌گویند. موفقیت یک استراتژی قیمت گذاری، تابعی از خود استراتژی، مدل کسب و کار و به خصوص تناسب استراتژی قیمت گذاری با مدل کسب و کار می‌باشد.

💰💵روش کره گیری💰💵

در روش کره گیری، بنگاه محصول جدید را با قیمت بالا، در زمانی که هچ رقیبی در بازار وجود ندارد،عرضه می‌کند و وقتی رقبا وارد بازار شدند، قیمت را پایین می‌آورد. دلیل قیمت بالا در ابتدا این است که فرض می‌شود، تقاضا برای این بازار جدید بدون کشش است و به تبع آن قیمت پایین خریداران زیادی را جذب نمی‌کند. روش کره گیری در بازارهایی با مصرف کننده پیش-آهنگ بسیار خوب کار می‌کند.

💰💵قیمت گذاری رخنه‌ای💰💵

در روش قیمت گذاری رخنه‌ای، بنگاه برای رخنه در بازار، در ابتدا محصولی را با قیمت بسیار پایین و یا مجانی ارائه می‌نماید. هدف از این روش دستابی به سهم بازار بالا ، قابل قبول و یا استانداردسازی بازار است. بسیاری از محصولات مبتنی بر دانش از این استراتژی استفاده می‌کند.

💰💵قیمت گذاری دسته‌ای💰💵

در این روش بنگاه دو یا چند محصول را در کنار هم و با قیمتی کمتر از مجموع قیمت تک تک اقلام، می‌فروشد.

💰💵قیمت گذاری دو تعرفه‌ای💰💵

در این روش فروشنده دو قیمت را تعیین می‌کند، یکی برای حق استفاده از محصول و دیگری برای تعداد واحد مصرفی.

💰💵قیمت گذاری میزان خرید💰💵

در این روش با افزایش میزان خرید، قیمت‌ها کاهش می‌یابد. در این روش با استفاده از روش‌های تنظیم قیمت، قیمت تنظیم شده برای تعداد متوسط بدست آمده و سپس برای میزان خرید بیشتر، قیمت‌ها کاهش می‌یابند

انواع قیمت گذاری برای فروش کالا را خدمت شما عزیزان توضیح دادیم امیدواریم مفید بوده باشد

برای ثبت آگهی خود بصورت رایگان در جیب نت لطفا اینجا کلیک کنید

برای خواندن جدیدترین اخبار روز دنیا لطفا اینجا کلیک کنید

پاسخی بنویسید

برای درج آگهی رایگان در سایت جیب نت به آدرس www.jibnet.ir مراجعه نمایید. رد کردن