با کلیک بر روی 1+ جیب نت را در گوگل محبوب کنید

تاریخچه برند هرمس

«اکسل دوماس» ششمین رئیس شرکت بزرگ «هرمس» تنها در چهارمین روز تبدیل شدن به جانشین رئیس پرنفوذ قبلی شرکت، کارهای شگرف و قابل توجهی انجام داد. راز این موفقیت سریع چه بود؟ شنیدن این راز از زبان خودش، شیرین تر است: « برای صنعتگران و به طورکلی کسانی که هنری دارند، احترام زیادی قائلیم. این افراد در اولویت سرویس دهی ما  قرار دارند. ما می‌خواهیم صنعتگری را رونق دهیم و یک شرکت سودده باشیم. راز موفقیت، توجه به این نکات است.» هرمس به عنوان یک برند معتبر و پیشرو در بازار لوازم لوکس، گردش مالی جالبی دارد و با ۳۰۰ میلیاد سرمایه، توفیق زیادی در بازار به دست آورده، تا جایی که هر چیزی از چرم کورکودویل به قیمت  ۹۴ هزار دلار تا تی شرت ساحلی به قیمت ۱۲۷۵ دلار را به راحتی  و به اعتبار مارک خود می فروشد. هرچند توفیقات کسب شده درهمین زمان اندک رییس جدید به خوبی گویای همه ناگفته هاست اما روسای قبلی هم در چرخه مناسب شرکت، قدرت خود را به رخ کشیدند. به همین دلیل سود مالی هرمس در پنج سال گذشته ۱۷۵ درصد رشد داشته است!

۱۷۷ سال افتخار
هرمس با ۱۷۷ سال قدمت بالاتر از نت فلیکس و استار باکس در رده سیزدهم شرکت های سودده از نگاه فوربس قرار دارد. دلیل موفقیت، واضح است؛ شرکت هیچ فرصتی را برای سرمایه گذاری مناسب از دست نمی دهد و با وجود این که مانند برخی دیگر از رقبایش به اصطلاح تمام دیجیتال نیست اما به لطف بازاریابی و احترام به صنعتگری در رتبه ای بالاتر از رقبای تمام دیجیتال خود ایستاده است. هرمس برخلاف بسیاری از شرکت ها به هر قیمتی به دنبال فروش نیست و ترجیح می دهد این کار را به زیباترین شکل ممکن انجام دهد. طبق تحقیقات صورت گرفته، این شرکت با سرمایه گذاری ۶۹/۱ میلیاردی، ۵ میلیارد فروش داشت و در رتبه اول سریع ترین میزان رشد یک شرکت در ۶ سال اخیر ایستاد. هرمس در عرصه شرکت های فامیلی هم توفیق زیادی داشته و حالا با سرمایه ۲۵ میلیاردی بین اعضای خانواده شرکت، بالاتر از سایر شخصیت های حقوقی خانوادگی مانند راکفلر و فورد دیده می شود.

تاریخچه غنی
در واقع موفقیت شرکت ، نتیجه سه دهه سرمایه گذاری مناسب است. ماجرا به سال ۱۸۳۷ برمی گردد؛ وقتی چرم سازی به نام تیری هرمس فروشگاهی در پاریس افتتاح کرد. کیفیت کارهای او همه را مجذوب  کرد و تنها فرزندش، چارلز امیل هم پس از مدتی راه پدر را ادامه داد. امیل هم چندی بعد دو فرزند خود را در حرفه پدربزرگشان دید و به این ترتیب از یک فروشگاه کوچک در پاریس، صنعتی خانوادگی رشد یافت و حالا یک برند جهانی، چشم ها را می نوازد. چندی بعد یکی از دو پسر امیل، ساز مخالف زد. قدرت به چهار دختر دیگر- یکی از آنها سال ۱۹۲۰ درگذشت- رسید. این دخترها اکنون به عنوان پنجمین و ششمین نسل این خانواده بر هرمس حکومت می کنند. سال ۱۹۸۹، نقطه عطفی در امور هرمس بود؛ در روزهای تحولات سیاسی دنیا، قدرت هرمس به عنوان یکی از از بهترین برندهای دنیا تثبیت شد و این شرکت ۱۲ شعبه و ۳ هزار فروشنده در پاریس داشت. چند سال بعد تحت تاثیر دنیای آزاد، نوعی اختلاط نژادی در نسل آدم های شرکت به وجود آمد و پای سرمایه گذاران روسی که به طریق سببی یا نسبی به این خانواده متصل شده بودند به بازار داغ هرمس باز شد. سال ۱۹۹۳ در یک اقدام انتحاری، روسای شرکت ۴ درصد سهام را به فروش گذاشتند و از این طریق، افکار جدیدی متولد شد؛ هرمس دیگر فقط یک محصول خاص تولید نمی کرد و چند وجهی شدن ، اتفاق فرخنده ای را رقم زد. میزان فروش، بین سال های ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۶ به ۹/۱ میلیارد افزایش یافت. سال ۲۰۰۱ شخصی به نام «آرنایولت» به رأس هرم رسید. او با ۱۷ درصد سهام، ریاست شرکت را بر عهده گرفت و در ادامه تا مرز ۳۹ درصد هم پیش رفت. تیری هرمس قدرت گرفت و با افزایش سهام ، طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن تا دو دهه سهام شرکت فروشی نخواهد بود. مدتی بعد دو عضو بلند پایه دیگر شرکت، قانون مورد اشاره را تعدیل کردند و شرط «فروش به شرط داشتن اجازه» را مطرح کردند، غافل از این که چنین اقدامی، یک دعوای حقوقی بزرگ بر سر مالکیت به وجود می آورد و اوضاع، اندکی جنگی می شود. اما هرمس در نهایت تقریبا از تک تک دعواها سربلند بیرون آمد و دلیل توفیق چیزی غیر از سرمایه گذاری و اقدامات هوشمندانه هرم های بالایی شرکت نبود؛ چیزی که هر بنیان موفقی به آن نیاز دارد.

نمونه کامل یک شرکت موفق
هرمس به اندازه ای توفیق داشته که اخیرا یک نمایشگاه مد محصولات زنانه را در آمریکا برگزار کرده و با استقبال زیادی مواجه شده است. در حال حاضر برای بسیاری از افراد غیرقابل تصور است که هرمس در دور افتاده ترین مناطق دنیا شعبه-ای نداشته باشد! این شرکت برای تبلیغ محصولاتش با بزرگ ترین چهره های هنری قرارداد امضا می کند و برای آنها فرش قرمز پهن می کند. قدمت خانوادگی، دادن جواب منفی از سوی یک فرد به خواسته های شرکت را غیرممکن جلوه می‌دهد. به قول یکی از سرمایه گذاران اصلی هرمس، گویی این شرکت وظیفه ای غیر از ایجاد شور و شوق برای مشتریانش ندارد! آیا کار در شرکت سخت و طاقت فرساست؟ به هیچ وجه! جو دوستانه ای که عده زیادی از مسئولان هرمس درباره‌اش صحبت می‌کنند، کاملا وجود خارجی دارد و فراموش نکنید ساز و کار مناسب اجازه نمی دهد شما بی دلیل برای انجام کاری زحمت بکشید.

فروش پاییزه
سالی دو بار در فصل پاییز، ۱۰۰۰ شعبه هرمس در آمریکا گرد هم جمع می‌شوند و محصولاتشان را به شکل ویژه ای می فروشند. راز موفقیت شرکت، فروش محصولات در مکان مناسب است؛ به طور مثال آنها محصولات بسکتبال را در منطقه ای که همه فوتبال بازی می کنند، نمی فروشند و شاید این بزرگ ترین درسی است که می-شود از موفقیت هرمس فرا گرفت. شرکت بزرگ و جهانی هرمس مصداق بارز «-فروش در بهترین زمان و به بهترین اشخاص است.» این فرمول، راهکاری جهانی برای موفقیت در تجارت محسوب می شود.

در ادامه تصاویری چند از محصولات این برند را مشاهده بفرمایید.

general_16_5 Hermes_Women_Shoes_HER4004_03809 Hermes_Women_Shoes_HER4006 hermes-aaa -belts-40618-express-shipping-to-france Hermes-Orange-Canvas-Garden-Party-Small-Bag Hermes-Special-Order-Potiron-and-Blue-Jean-Birkin-Bag

«اکسل دوماس» ششمین رئیس شرکت بزرگ «هرمس» تنها در چهارمین روز تبدیل شدن به جانشین رئیس پرنفوذ قبلی شرکت، کارهای شگرف و قابل توجهی انجام داد. راز این موفقیت سریع چه بود؟ شنیدن این راز از زبان خودش، شیرین تر است: « برای صنعتگران و به طورکلی کسانی که هنری دارند، احترام زیادی قائلیم. این افراد در اولویت سرویس دهی ما  قرار دارند. ما می‌خواهیم صنعتگری را رونق دهیم و یک شرکت سودده باشیم. راز موفقیت، توجه به این نکات است.» هرمس به عنوان یک برند معتبر و پیشرو در بازار لوازم لوکس، گردش مالی جالبی دارد و با 300…

بازبینی عمومی

امتیاز کاربران: اولین ارسال کننده باشید!
0

پاسخی بنویسید

برای درج آگهی رایگان در سایت جیب نت به آدرس www.jibnet.ir مراجعه نمایید. رد کردن