با کلیک بر روی 1+ جیب نت را در گوگل محبوب کنید

شادتر زندگی کنیم

در دنیای پر تلاطم امروزی که مشکلات و استرس ها میتواند برای ما یک زندگی پر دغدغه را رقم بزند، باید به نحوی زندگی کنیم که تا حدی بتوانیم از آنها فاصله گرفته و شادتر زندگی کنیم. تعریف شادی یکسان است و همه وقتی شاد هستیم آن را احساس می کنیم ولی ممکن است عوامل انگیزش برای شادی در افراد متفاوت باشد مثلا یک فرد میتواند با دیدن یک دوست قدیمی شاد شود و فرد دیگری با بردن یک جایزه و هدیه گرفتن، همچنین حالات افراد می تواند در هنگام شادی متفاوت باشد، بسیار دیده ایم افرادی را که از شادی زیاد گریه می کنند. در اینجا می خواهیم برخی از عواملی که می توانند ما را در داشتن زندگی شادتر کمک کنند بیان کنیم. البته ممکن است عوامل دیگری نیز برای شادتر زندگی کردن وجود داشته باشند ولی ما در اینجا به ذکر چند مورد بسنده میکنیم. لازم به ذکر است که نیاز نیست شما برای شاد بودن همه ی موارد را رعایت کنید بلکه مواردی را مد نظر قرار دهید که حس میکنید برایتان بیشتر جوابگو هست و در فرصت های مناسب باقی موارد را نیز امتحان کنید.

در ادامه ی مطلب با جیب نت همراه باشید.

در زمان حال زندگی کنید

301549_10150375411088656_541083655_8281137_1256522812_n

خاطرات گذشته برای پدر بزرگ ها و مادربزرگ هاست و آینده نیز نامعلوم، تنها سهم ما از زندگی همین حالاست، همین زمانی که خدا به ما فرصت زنده بودن و زندگی کردن را داده است، پس همیشه در لحظه زندگی کنید و حسرت گذشته را نخورید چرا که زمان آن گذشته و با حسرت خوردن هیچ چیز تغییر پیدا نخواهد کرد و شما دیگر به آن زمان دسترسی ندارید. همچنین زندگی حال حاضر خود را به خاطر آینده خراب نکنید، البته این به آن معنا نیست که آینده نگر نباشید، حفظ تعادل به نحوی که آینده،زندگی حال حاضرتان را تحت تاثیر خود قرار ندهد.برای مثال هر از گاهی نفس عمیقی بکشید و از اینکه فرصت زنده بودن را خدا به شما داده لذت ببرید. و میبینید که با یک با تغییر ساده در نگرشتان نسبت به زندگی در لحظه غرق شده و لذت زنده بودن را احساس خواهید نمود.

از ته دل بخندید

Tricks-Make-Baby-Laugh-Out-Loud

طوری بخندید که از ته دل باشد و خنده ی خود را مهار نکنید، بگذارید احساس شادی در وجودتان خود را نمایان کند، البته منظورمان این نیست که مصنوعی و بلند بخندید بلکه میخواهیم بگوییم که بگذارید هنگامی که احساس شادی به سراغتان می آید کامل بروز کند و به بهترین شکل تاثیرش را روی شما بگذارد. مثلا هنگام شنیدن یه لطیفه ی با مزه یا دیدن یک واقعه ی خنده دار با خیال راحت بخندید و خنده ی خود را کنترل نکنید.

پیش بینی احساس شادی، میزان هورمون “اندروفین” و هورمون های دیگری را که به خوشی و آرامش شما می انجامد افزایش می دهد و در عین حال تولید هورمون اضطراب را کاهش می دهد. دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا ۱۶ نفر را که همگی معتقد بودند، تماشای یک فیلم برای آنها خنده دار بود را مورد بررسی قرار دادند. سه روز قبل به نیمی از آنها گفته بودند که این فیلم کمدی است. این دسته از افراد قبل از تماشای این فیلم متوجه تغییرات بیولوژیکی در بدنشان شدند. وقتی به تماشای فیلم پرداختند، میزان هورمون اضطراب در بدنشان به طور چشم گیری کاهش یافت. این در حالی بود که میزان هورمون های شادی بخش افزایش داشت.

خوب بخوابید

2-11

به میزان کافی بخوابید، کم خوابی علاوه بر اینکه ضررهای جسمی به انسان وارد میکند در روحیه ی افراد تاثیر منفی زیادی می گذارد و از نظر روحی ما را به هم میریزد. سعی کنید شب ها زود بخوابید و خواب کافی داشته باشید، و با مطالعه ی کتاب یا گوش دادن به یک موزیک آرامش بخش به خواب بروید. اگر برایتان مقدور است در روز نیز کمی بخوابید و استراحت کنید.

به موسیقی گوش دهید

Beautiful-baby-listen-music

به موزیک های شاد برای شادتر شدن و به موزیک ها آرامش بخش یا همان موزیک لایت برای کسب آرامش گوش دهید. موسیقی روح انسان را صیقل میدهد و روح ما را نرم و منعطف می کند. دقت کنید تا جایی که میتوانید از آهنگ های غمگین با محتوای شعری غم و اندوه دوری کنید، چراکه گوش دادن به اینگونه آهنگ ها انرژی منفی را در شما ایجاد خواهد نمود که باعث کسالت روحی شما می شود.

منظم باشید

در محل زندگی و محیط کار و امور شخصی خود منظم باشید و تا جایی که میتوانید نظم را رعایت کنید چراکه هنگامی که نظم دارید حس میکنید که ضمام امور در دستهایتان هست و به همه چیز تسلط دارید، این امر خود باعث کاهش استرس در شما شده و به شما کمک می کند که بتوانید از لحظات خود لذت ببرید،چون همیشه خود را یک پله جلوتر از بقیه خواهید دید و این احساس خوبی به شما خواهد داد.

نه بگویید

کارهایی که از آنها لذت نمی برید را کنار بگذارید و در صورتی که تمایل به انجام کاری ندارید، آن را انجام ندهید یا رهایش کنید.

لیستی برای انجام کارهای روزانه ی خود تهیه کنید

با این کار تنش ها ،نگرانی ها و استرس ها را از خود دور میکنید، چون میدانید که چه میخواهید بکنید و نگران فراموش شدن کارهایتان در طول روز نخواهید بود. به یاد داشته باشیم دور کردن تنش ها از خود، ما را به شاد زندگی کردن نزدیکتر می کند.

هر کاری را در زمان خودش و با آرامش انجام دهید

برای کارهایتان زمان بندی داشته باشید و هر کاری را با آرامش و در زمان خودش انجام دهید. هنگامی که غذا میخورید با تلفن صحبت نکنید،یا چند کار را با هم انجام ندهید چرا که این کار باعث می شود تمرکز کافی نداشته باشید و دچار استرس شوید. مثلا هنگامی که با تلفن صحبت میکنید آشپزی و نظافت نکنید و زمان خود را صرف تمرکز بر روی یک کار کنید.

باغبانی کنید

pace-osu-master-gardener

باغبانی کردن حس زنده بودن و طراوت را در رگ های شما جاری میکند و شما را از فکر کردن به مشکلات رهایی میدهد و به دامان طبیعت و زیبایی های آفرینش می برد.

برای مدتی به اخبار گوش ندهید و روزنامه نخوانید

برای مدتی از اخبار فاصله بگیرید و زمان خود را فقط صرف زندگی کردن با داده های ذهنی خود بکنید و از دنیا بی خبر باشید مطمئن باشید چیزی را از دست نخواهید داد، چراکه خیلی از اخبار ناگوار تنها تاثیرات منفی خود را بر روی ما میگذارد بدون اینکه ما قادر به انجام کاری برای حل آن معظل باشیم.

خدا را بیشتر به یاد بیاورید

این کار را شدیدا به همه توصیه میکنم، چراکه واقعاً همانطور که بارها شنیده ایم، یاد خدا باعث آرامش دل ها می شود. مطمئن باشید اینکار شما را به یک منبع بزرگ انرژی های مثبت وصل میکند که تمام انرژی های منفی شما را تخلیه خواهد کرد. فقط با حضور قلب به یاد خدا باشید و از ته دل او را یاد کنید، تا شاهد معجزه ی خداوند باشید.

نعمت های خدا دادی اطراف خود را بهتر ببینید

کافیست اندکی زیباتر و ریز بینانه تر به اطرافتان نگاه کنید و از نعمت هایی که خداوند به شما داده لذت ببرید و شکر گزار باشید. به درختان نگاه کنید به آسمان و به کوه های اطراف شهرتان، به صدای رودخانه گوش کنید. به اینکه دنیا چقدر زیباتر از آنیست که فکر میکردید. و آن چیزهایی را که قبلا به دلیل مشغله ی فکر نمی دیدید، ببینید. به زیبایی های آفرینش خدا دقت کنید و بی توجه عبور نکنید. این کار به شما حس بهتری از محیطی که در آن هستید خواهد داد.

به مکان های آرام بروید

16

سعی کنید برای خود یک سری مکان برای آرامش داشته باشید، مثلاً رفتن به ویلای وسط جنگل یا نشستن در کنار رود یا کوه نوردی و یا هر مکان دیگری که به شما آرامش میدهد. اگر رفتن به جنگل و دامان طبیعت برای شما آرامش بخش است سعی کنید جایی با این ویژگی را برای خود بیابید که هر وقت خواستید برایتان در دسترس باشد و بتوانید به آنجا بروید.

به دیگران کمک کنید

کمک کردن به دیگران باعث می شود مشکلاتتان را فراموش کنید. همچنین به افراد نیازمند کمک کنید، این کار حس خوب و مثبتی را در شما ایجاد خواهد نمود. از انجام کمک های مالی و انفاق به نیازمندان غافل نشوید که شاهد تاثیر مثبت این کار در روند زندگی خود خواهید بود.

گل ها و عطرهای خوش بو را بود کنید

بوی خوب بر روی حالات روحی شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود. سعی کنید در محل زندگی و کارتان گیاهان و گل های خوشبو داشته باشید و خودتان نیز از عطرهای خوش بو استفاده کنید. این کار حس بهتری از زندگی به شما خواهد داد و روح شما آرام خواهد نمود.در ضمن حسن تحسین دیگران را نسبت به شما خواهد برانگیخت.

از رنگ های شاد استفاده کنید

2121

colour

در محل زندگی و محل کارتان و همچنین در انتخاب لباس ها از رنگ های شاد استفاده کنید. رنگ نارنجی یکی از رنگ هایی است که احساس شادی را در انسان ایجاد میکند. از ترکیب رنگ های شاد نیز استفاده کنید.

با دوستان و آشنایانتان ارتباط بهتری برقرار کنید

به دوستان قدیمی زنگ بزنید و با دوستان و آشنایانتان رفت و آمد و ارتباط موثر داشته باشید. نگذارید مشکلات و مشغله ی کاری شما را به یک خاطره در ذهن دوستان و آشنایانتان تبدیل کند.

برای درج تبلیغات به سایت جیب نت مراجعه بفرمایید.

 

در دنیای پر تلاطم امروزی که مشکلات و استرس ها میتواند برای ما یک زندگی پر دغدغه را رقم بزند، باید به نحوی زندگی کنیم که تا حدی بتوانیم از آنها فاصله گرفته و شادتر زندگی کنیم. تعریف شادی یکسان است و همه وقتی شاد هستیم آن را احساس می کنیم ولی ممکن است عوامل انگیزش برای شادی در افراد متفاوت باشد مثلا یک فرد میتواند با دیدن یک دوست قدیمی شاد شود و فرد دیگری با بردن یک جایزه و هدیه گرفتن، همچنین حالات افراد می تواند در هنگام شادی متفاوت باشد، بسیار دیده ایم افرادی را که از…

بازبینی عمومی

امتیاز کاربران: اولین ارسال کننده باشید!
0

پاسخی بنویسید