با کلیک بر روی 1+ جیب نت را در گوگل محبوب کنید

با این هفت استراتژی فروش خود را افزایش دهید

با این هفت استراتژی فروش خود را افزایش دهید این مقاله مخصوص کسب و کار های کوچک است اگر صاحب کسب و کارهای کوچک هستید این مطالب را به هیچ وجه از دست ندهید،البته این مقاله می تواند به فروش کسب و کار های بزرگ نیز کمک کند

این مقاله توسط جناب آقای محمدرضا حمیدی نگاشته شده و امروز شما کاربران عزیز جیب نت می توانید به رایگان دریاف کنید

برای دانلود کل مقاله بصورت پی دی اف شده اخر همین پست می توانید دریافت کنید

دقت کنید نکاتی که در این مقاله آموزش داده می شود در صورتی مثمر ثمر خواهد بود که کسب و کار شما کالا و خدمات با کیفیت به مشتری ارائه کند و اصول مشتری مداری را رعایت کنید . اگر کیفیت یا مشتری مداری در مجموعه شما در حد مطلوب نیست حتما در اولین فرصت مجموعه خود را اصلاح کنید. به عبارت دیگر داشتن کالا و خدمات با کیفیت عالی لازمه رسیدن به موفقیت در فروش است اما برای داشتن فروش بالا کافی نیست.

شما باید بتوانید محصول با کیفیت خود را همانطور که هست به مشتری معرفی نمایید و نظر مشتری را جلب کنید. اگر بازاریابی و تبلیغات را شروع نکنید هیچکس کیفیت محصول شما را کشف نمی کند. این شما هستید که باید به مشتری وعده یک کالا یا خدمات خوب را بدهید و او را متقاعد کنید که کالا و خدمات شما همان چیزی است که او نیاز دارد ، باید اعتماد مشتری را جلب کنید و برای اینکار از اعتباری که برای برند کسب و کار خود ساخته اید کمک میگیرید. بعد از فروش محصول مشتری ادعای شما را راستی آزمایی می کند اگر ادعای شما حقیقت داشت اعتماد مشتری نسبت به کسب و کار شما تثبیت می شود و مشتری باز هم از شما خرید می کند اما اگر ادعای پوچ و بی اساسی مطرح کرده باشید اعتبار کسب و کار خود را بر باد داده اید و مشتری دیگر از شما خرید نخواهد کرد. به همین علت است که میگویم کیفیت لازمه فروش موفق است اما کافی نیست. علم بازاریابی و مشتریان جدید ، فروش به شما کمک میکند تا کسب و کار خود را به علاقه مندان معرفی کنید پیدا کنید و مشتریان قبلی را راضی نگه دارید تا در نهایت بتوانید به سود بالایی برسید. بدون بازاریابی مناسب و رعایت اصول فروش شما فروش خوبی نخواهید داشت و در نهایت ممکن است کسب و کار شما با اینکه کیفیت محصول بالایی دارید به شکست منجر شود

با این هفت استراتژی فروش خود را افزایش دهید

☑ مشتری های فعلی و گذشته خود را در یابید!

راحت ترین فرآیند فروش ، فروش به مشتری هایی است که قبلا هم از شما خرید کرده اند. آنها قبلا یک بار شما را انتخاب کرده اند و به شما پول داده اند با این حال شاید شما آنها را فراموش کرده اید. حالا وقت آن است تا دوباره آنها را پیدا کنید. اگر اطلاعات تماسی از آنها دارید سعی کنید با آنها تماسی برقرار کنید. این تماس می تواند از طریق اس ام اس ، ایمیل و در برخی کسب و کار ها تماس تلفنی باشد. با توجه به نوع کالا یا خدماتی که ارائه می دهید ممکن است مشتری مجددا به همان محصول قبلی احتیاج داشته باشد ، یا ممکن است حالا که مدتی از خرید گذشته مشتری به محصول جدیدی نیاز داشته باشد یا به خدمات جانبی و پس از فروش و مواردی از این دست نیاز داشته باشد. این هنر شماست که نیاز مشتری را پیدا کنید. شما فقط سعی کنید نیاز های مشتریان را پیدا کنید و به آنها توضیح دهید که چرا باید محصول جدید شما را تهیه کنند ، اگر دست روی نیاز درستی گذاشته باشید آنها باز هم از شما خرید می کنند. وضع اقتصاد هرچقدر هم که بد باشد مشتری های شما باز هم آنقدری پول دارند که ار شما بخرند.گاهی اوقات آن ها فقط به یک یادآوری نیاز دارند . پس به آن ها یادآوری کنید که محصولی برای فروش دارید. حتی اگر نتوانستید محصول یا خدماتی برای فروش پیدا کنید ، سعی کنید یک پیشنهاد ویژه مانند تخفیف های ویژه به مشتریانتان پیشنهاد دهید به گونه ای که آنها متوجه شوند این تخفیف فقط برای آنهاست که قبلا از شما خرید کرده اند.

 

☑ درخواست معرفی مشتریان جدید

یکی دیگر از راه های بهبود ارتباط با مشتری این است که از او بخواهید شما را به دیگران معرفی برابر بیشتر از۵ کند. احتمال خرید یک مشتری که محصولات شما به او پیشنهاد شده است تا سایرین است چرا که قبلا اعتماد سازی از سوی دوست یا همکارش انجام گرفته است .او شما . کسب و کارتان را بواسطه ی یکی از آشنایانش می شناسد و از طرفی تبلیغ کسب و کار شما توسط یکی از نزدیکان فرد صورت گرفته و مشتری بواسطه معرفی نزدیکان از ابتدا به شما و کارتان اعتماد می کند.

بسیاری از فروشندگان هیچ گاه به دنبال معرفی شده ها نیستند.آن ها میترسند یا فکر می کنند که این کار می تواند به کسب و کار آن ها آسیب برساند اما راز اینجاست : “مشتری های شما می خواهند که شما را به دیگران معرفی کنند. اگر با آن ها به گرمی رفتار کرده باشید و آن ها را از خرید ، چه از محصول یا خدمت و چه از رفتار ، راضی نگه داشته باشید آن ها میخواهند که دوستانشان هم این خرید خوب را تجربه کنند.”

یک نکته کلیدی را به خاطر داشته باشید به طور معمول در بهترین حالت که مشتری از کسب وکار شما رضایت بالایی داشته باشد ممکن است به خودی خود و بدون تلاش شما کار شما را به نفر دیگر حس ۵۵ نفر از نزدیکانش معرفی کند ، اما اگر از کسب و کار شما ناراضی باشد به ۵ بدی که از کسب و کار شما نصیبش شده را منتقل خواهد کرد. از این پس سعی کنید هر مشتری که از کسب و کار شما ناراضی شد را در صورتی که خواسته هایش منطقی و معقول است راضی نگه دارید.
اما سوال اینجاست که چرا مشتری ها به خودی خود شما را معرفی نمی کنند و باید از آنها خواست تا دیگران را معرفی کنند ؟ برای خواندن ادامه مقاله فایل پی دی اف را از وبلاگ جیب نت به رایگان دریاف کنید

دانلود از جیب نت

منبع: بازاریابی دات نت


برای ثبت آگهی خود بصورت رایگان در جیب نت لطفا اینجا کلیک کنید

شما مقاله با این هفت استراتژی فروش خود را افزایش دهید را خواندید

برای خواندن جدیدترین اخبار روز دنیا لطفا اینجا کلیک کنید

پاسخی بنویسید

برای درج آگهی رایگان در سایت جیب نت به آدرس www.jibnet.ir مراجعه نمایید. رد کردن