با کلیک بر روی 1+ جیب نت را در گوگل محبوب کنید

ویژگی های یک پیامک مناسب جهت تبلیغ و بازاریابی فروش

touch screen mobile phone

امروزه با گسترش تکنولوژی و استفاده روز افزون افراد از انواع گوشی های موبایل،این بستر محل مناسبی برای تبلیغات پیامکی ارزیابی می گردد. راه های تبلیغات متفاوت و گسترده هستند، ولی نکته ی مهم اینجاست که شما در صورتی که بخواهید یک کسب و کار موفق داشته باشید حتماً نیاز به تبلیغات خواهید داشت، چرا که در دنیای امروز برای بهتر دیده شدن چاره ای جز این کار نخواهید داشت، برای مثال اگر شما یک برند معروف در بازار باشید، مشتریان سنتی خود را خواهید داشت ولی ممکن است رقیبان شما با تبلیغات گسترده تر و ارائه ی کیفیتی متناسب با آنچه شما به مشتریان ارئه می کنید، گوی رقابت را از شما بربایند و حتی مشتریان شما به سمت آنها جلب شوند، در بهترین حالت شانس شما برای جذب مشتریان جدید در صورت عدم تبلیغات مناسب کم خواهدبود. دلیل اینکه امروزه صاحبان بسیاری از کسب و کارهای سنتی احساس رکود می کنند نیز همین است. دلیل اصلی این است که آنها تبلیغات را فراموش کرده اند. در دنیای امروزی روش های سنتی برای فروش دیگر کفایت نمیکند و شما باید متناسب با شرایط روز حرکت کنید. یکی از راه های تبلیغات موثر، تبلیغات پیامکی هست. اما آیا همه ی تبلیغات پیامکی موفق خواهند شد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر. تبلیغات پیامکی در صورت برای شما بازده خواهند داشت که شما برخی ویژگی ها را در آن ها رعایت کنید. در مطلب پیش رو می خواهیم شما را با این ویژگی ها آشنا کنیم. در ادامه ی مطلب با جیب نت همراه باشید:

بازار هدف خود را شناسایی کنید

One group of customers standing on a red target bullseye, with magnifying glass hovering above it

شما باید بدانید که بازار هدف شما شامل چه افرادی می شود، مثلاً در صورتی که قصد فروش دستگاه تست فشار خون را دارید باید بدانید که مخاطبین شما بیشتر افراد بالای ۴۰ سال خواهند بود و خرید همچنین دستگاهی جز در شرایط استثناء برای یک جوان ۲۰ ساله جذابیتی نخواهد داشت، لذا هوشمندانه پیامک های خود را سازماندهی کنید که به دست مخاطبین موثر برسد تا به خرید منجر گردد، در غیر اینصورت با اتلاف هزینه ی زیادی روبرو خواهید شد که نتیجه ی مناسبی را برای کسب و کارتان در پی نخواهد داشت.

مختصر و مفید پیام بدهید

3033288-poster-lessmoresm-20

دقت داشته باشید در زندگی پر مشغله ی امروزی افراد فرصت خواندن یک پیامک طولانی را نخواهند داشت و حتی در صورت داشتن فرصت، ممکن است حوصله ی خواندن یک متن بلند را نداشته باشند، پس تا میتوانید مختصر و مفید پیامتان را به دست مخاطب برسانید. دقت داشته باشید که فضای پیامکی شما به ۷۰ کاراکتر محدود است سعی کنید پیام خود را در این بازه مدیریت کنید چراکه در صورت ارائه ی یک متن بلند تعداد پیامک های ارسالی برای هر نفر افزایش می یابد و این برای شما مقرون به صرفه نخواهد بود، مخصوصاً اگر دارای کسب و کاری نو پا یا کوچک باشید.

در ذهن خواننده ی پیامک حس ضرورت ایجاد کنید

در پیامک خود برای خواننده یک حس ضرورت ایجاد کنید، مثلاً بنویسید فروش ویژه به مدت محدود، تخفیفات باور نکردنی و… چرا که ذهن مخاطبین را کنجکاو خواهید نمود که با شما تماس برقرار کنند یا از سایت و فروشگاه شما دیدن کنند.

از کلماتی که مطمئن و محکم هستند استفاده کنید

Quality Assurance

در صورتی مخاطب به شما باور پیدا خواهد کرد که شما به خود باور داشته باشید، بنابراین از کلماتی استفاده کنید که خواننده را جلب نماید، مثلاً از کلماتی مانند نازلترین قیمت، بهترین کیفیت، مطمئن ترین خدمات، محصولات ارزان قیمت و خدمات رایگان و… استفاد کنید. دقت کنید، افراد برای موارد رایگان همیشه درخواست خواهند داشت، پس اگر یک فروشگاه اینترنتی هستید سعی کنید از ارسال رایگان برای کالاهایتان استفاده کنید.

ساده و درست با مخاطب سخن بگویید

دقت کنید در پیامکتان از اصلاحات و کلماتی استفاده کنید که درک آن برای مخاطبین ساده تر باشد و حتی مخاطبین غیر مرتبط هم در صورت دیدن پیامک شما بتوانند متوجه خدمات ارائه شده توسط شما بشوند، شاید افرادی که مخاطب خدمات شما نباشند نسبت به خدمات شما احساس نیاز کنند. ولی این در صورتی اتفاق می افتد که با مخاطب خود ساده سخن بگویید.

ادب را همیشه سرلوحه قرار دهید

experts_alzeimers_doctor_talking_with_senior_male
پیامک شما باید بسیار محترمانه باشد تا مخاطب بداند که در نظر شما چقدر با ارزش هست و برای او چه احترامی قائل هستید. ادب علاوه بر اینکه نشان دهنده شخصیت شما خواهد بود یک تصویر ذهنی مثبت از شما و خدماتتان در ذهن مخاطب خواهد ساخت که بسیار ماندگار و با ارزش می باشد.حتماً دیده اید که گاهی به صورت قطع، قصد خرید یک کالا را ندارید ولی وقتی وارد فروگاه می شوید و فروشنده با احترام با شما برخورد می کند ترغیب به خرید می شوید و خرید می کنید و همچنین به دوستان و آشنایانتان نیز خرید از آن فروشگاه را توصیه می کنید. بله عزیزان ادب معجزه می کند. پس آن را در تبلیغات پیامکی خود نیز منعکس کنید.

قبل از ارسال پیامک انبوه، آنرا برای دوستان و آشنایانتان ارسال کنید

اینکار باعث می شود بازخورد پیامک خود را ببینید و در صورت داشتن مشکلی آنرا بر طرف نمایید و سپس اقدام به ارسال انبوه آن برای عموم نمایید.

از چاشنی طنز استفاده کنید

Leaders-With-a-Sense-of-Humor
در صورتی که مخاطبین شما افراد غیر رسمی و کم سن و سال تر هستند میتوانید برای تاثیر گذاری بهتر از چاشنی طنز در پیامک خود استفاده کنید، این بدان معنا است که این کار را بایستی آنقدر ظریف انجام دهید که به مخاطب حس بی اعتمادی نسبت به شما دست ندهد و پیامک شما را یک پیامک بی ارزش نشمارد. البته توصیه ی جیب نت به شما این است که در صورتی که از این فاکتور در پیامک خود استفاده می کنید ابتدا آنرا برای دوستان و آشنایانتان ارسال کنید و بازخورد آنرا ببینید و در صورتی که بازخورد مناسبی دریافت نکردید یا آنرا تغییر دهید یا بکلی حذف نمایید.

برای تبلیغات اینترنتی به سایت جیب نت مراجعه فرمایید.
برای خواندن مطالب بیشتر به وبلاگ جیب نت مراجعه فرمایید.
امروزه با گسترش تکنولوژی و استفاده روز افزون افراد از انواع گوشی های موبایل،این بستر محل مناسبی برای تبلیغات پیامکی ارزیابی می گردد. راه های تبلیغات متفاوت و گسترده هستند، ولی نکته ی مهم اینجاست که شما در صورتی که بخواهید یک کسب و کار موفق داشته باشید حتماً نیاز به تبلیغات خواهید داشت، چرا که در دنیای امروز برای بهتر دیده شدن چاره ای جز این کار نخواهید داشت، برای مثال اگر شما یک برند معروف در بازار باشید، مشتریان سنتی خود را خواهید داشت ولی ممکن است رقیبان شما با تبلیغات گسترده تر و ارائه ی کیفیتی متناسب…

بازبینی عمومی

امتیاز کاربران: اولین ارسال کننده باشید!
0

پاسخی بنویسید