با کلیک بر روی 1+ جیب نت را در گوگل محبوب کنید
Believe yourself, Colorful words on blackboard.

۲۴ روش برای بالا بردن اعتماد به نفس (بخش اول)

در این قسمت می خواهیم به روش هایی اشاره کنیم که شما را در بالا بردن اعتماد به نفس کمک خواهد کرد. البته لازم نیست که تمام این روش ها را انجام دهید بلکه با توجه به نیاز خود از هر روشهایی که فکر میکنید کمکتان میکند می توانید استفاده کنید. با جیب نت در ادامه مطلب همراه باشید.
۱- از خودتان بپرسید بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیافتد چیست؟
Self-confidence
ترسیدن از اتفاقاتی که ممکن است بیافتد خیلی راحت است. وقتی واقعاً از خودتان بپرسید بدترین چیزی که ممکن است رخ دهد چیست،تصویر روشنی از موقعیت پیدا میکنید.کمی از ترستان از بین می رود و می فهمید که نتایج احتمالی آن به اندازه ای که اول تصور می کردید ترسناک نیست. با اینکار عواقب احتمالی را برای خودتان تعریف میکنید و همچنین متوجه می شوید که هر اتفاقی بیافتد می توانید آن را مدیریت کرده و از آن سربلند بیرون بیایید.
۲- موسیقی نشاط بخش گوش دهید
Mulher-ouvindo-música
قبل از اینکه شب در مهمانی شرکت کنید، یا قبل از یک امتحان یا جلسه مهم،قبل از هر چیزی که ممکن است اعتماد به نفستان را کمی سست کندف میتوانید از موسیقی بعنوان انگیزه برای تقویت روحیه استفاده کنید.

۳- یک چیز جدید امتحان کنید
8816474f1d_85968737_o21
وقتی پا را از منطقه ی آرامشتان بیرون می گذارید و چیزی را امتحان میکنید که قبلاً نکرده بودید، نه تنها خودتان را وارد یک چالش می کنید بلکه محدوده های اعتماد و توانایی های خود را گسترش می دهید. با امتحان کردن یک چیز تازه، می توانید ترس هایتان را کم کنید و زندگی با موانع و محدودیت های کمتر داشته باشید.
۴- برای انجام یک کار جدید نقشه بکشید و بعد آن را دنبال کنید
Plan3
این یکی از مهمترین و موثرترین راه های ایجاد اعتماد به نفس دائم است. وقتی تصمیم می گیرید کاری انجام دهید و از آن عقب نمی کشید و آن را پیش می برید، خودتان به خودتان ثابت می کنید و اینجاست که اعتماد به نفستان بالا می رود.

۵- از مدیتیشن استفاده کنید
meditation
مدیتیشن راهی عالی برای از بین بردن افکار منفی و دست یافتن به افکار مثبت است.
۶- ورزش کنید
improving-your-pft-run-time-image
این مورد اثری عمیق بر اعتماد به نفس دارد. ورزش منظم و همیشگی سطح انرژی شما را بالا می برد و مواد شیمیایی مختلفی تولید میکند، مثل تستوسترون و اندورفین، که حالت مثبت تری به شما میدهد. به نظر میرسد ورزش به صورت اتوماتیک وار اعتماد به نفس افراد را بالا می برد و رویکرد شما را نسبت به زندگی تغییر میدهد. علاوه بر آن فرم و شکل بهتری به اندام شما میدهد که راهی عالی برای بالا بردن اعتماد به نفس است.
۷- با یک ترس روبرو شوید
fight_your_fears_by_dancapz-d37jarn
این مورد اصلاً آسان نیست اما پاداش خیلی خوبی به همراه دارد. اگر با یک ترس روبرو شوید،اعتماد به نفستان ده قدم بالاتر می رود. و هر بار که با یک ترس روبرو می شوید آرام آرام متوجه می شوید که ضرب المثل قدیمی (از هیچ چیز به اندازه ی ترس نباید ترسید) فقط یک کلیشه تو خالیست.
۸- چیزی نو خلق کنید
2ee3a03
همه ی انسان ها خلاق هستند. اما پس از کودکی و نوجوانی این مسئله گاهی فراموش می شود. کشف دوباره خلاقیت هایتان راهی عالی برای بالا بردن اعتماد به نفستان است. خلق یک چیز جدید راهی عالی است اما همیشه هم آسان نیست. اما وقتی کارتان تمام شد نه تنها احساسی عالی نسبت به خودتان پیدا میکنید، بلکه بعضی اوقات قسمت های جدیدی از خودتان که قبلاً می شناختید را دوباره کشف میکنید. خلاق بودن راهی عالی برای شناختن خودتان و توانایی های پنهانتان است.
۹- تا زمانیکه اعتماد به نفس پیدا نکرده اید وانمود کنید دارید
یک راه برای بیرون آمدن از محدودیت هایی که برای خودتان درست کردید این است که یک قدم بیرون از منطقه ی آرامشتان بگذارید. ممکن است غیر عملی به نظر برسد. انگار فقط به خودتان دروغ می گویید اما موضوع همین است. این راهکار کاملاً عملی است. اگر احساس اعتماد نمی کنید، حداقل تظاهر کنید و طوری رفتار کنید که انگار به خودتان و توانایی هایتان کاملاً مطمئنید و بنا بر آن رفتار کنید. خیلی زود میبینید که احساس اعتماد به نفس می کنید، اعتماد به نفس واقعی.
۱۰- از محیطتان استفاده کنید
maximize-space-room-transformation-idea-yuko-shibata-4
یک راه موثر برای تغییر خودتان این است که محیطتان را بر حسب آن کسی که دوست دارید باشید تغییر دهید. اگر میخواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، زندگی نامه های افراد با اعتماد به نفس را مطالعه کنید،موسیقی که گوش میدهید را از موسیقی های افسرده کننده به انرژی بخش تغییر دهید و سعی کنید با کسانی رفت و آمد کنید که اعتماد به نفس بالایی دارند.
۱۱- از قوه تخیلتان استفاده کنید
use-your-imagination-1-638
ذهن شما ابزار بسیار قدرتمندی است. وقتی یاد بگیرید که چطور از تخیلتان به طریقی مثبت استفاده کنید، می توانید به کمک آن اعتماد به نفستان را بالا ببرید. یک راه برای آن تجسم سازی است.
تصور کنید که جلسه ای مهم پیش رو دارید. پیش خود تجسم کنید که چقدر همه چیز خوب پیش میرود و چقدر حس خوبی در آن جلسه دارید. خودتان را در حال لبخند زدن تجسم کنید که اوقات خوشی را می گذرانید. نتیجه ی مثبت و عالی جلسه را در ذهنتان مجسم کنید.بعد تجسم کنید که جلسه با نتیجه ی دلخواه شما به پایان رسیده است.این روش واقعاً موثر است و قبل از پا نهادن به جلسه روحیه ای عالی به شما دست میدهد.
اگر برای اینکه خودتان را با اعتماد به نفس تجسم کنیدمشکل دارید، می توانید کس دیگری را تقلید کنید. یک فرد با اعتماد به نفس کنار خودتان پیدا کنید، مثلاً یک ورزشکار، هنرپیشه یا حتی یکی از آشنایان، و از او تقلید کنید. ببینید چطور راه میرود، حرف میزند و حرکت میکند. بعد رفتارهای او را در تجسم سازیتان تقلید کنید.
۱۲- از بدنتان استفاده کنید.
اگر پایتان را مدام عصبی تکان دهید،کم کم احساس اضطراب و نگرانی خواهید کرد. اگر آرامتر راه بروید، کم کم ریلکس تر خواهید شد. برای اینکه اعتماد به نفس بیشتری احساس کنید، از بدنتان استفاده کنید. به طریقی مطمئن تر راه بروید، بنشینید و بلند شوید. اگر نمیدانید چه باید بکنید از نکته ی بالا کمک بگیرید. از افراد دور و برتان که اعتماد به نفس خوبی دارند تقلید کنید.

در این قسمت می خواهیم به روش هایی اشاره کنیم که شما را در بالا بردن اعتماد به نفس کمک خواهد کرد. البته لازم نیست که تمام این روش ها را انجام دهید بلکه با توجه به نیاز خود از هر روشهایی که فکر میکنید کمکتان میکند می توانید استفاده کنید. با جیب نت در ادامه مطلب همراه باشید. 1- از خودتان بپرسید بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیافتد چیست؟ ترسیدن از اتفاقاتی که ممکن است بیافتد خیلی راحت است. وقتی واقعاً از خودتان بپرسید بدترین چیزی که ممکن است رخ دهد چیست،تصویر روشنی از موقعیت پیدا میکنید.کمی از…

بازبینی عمومی

امتیاز کاربران: اولین ارسال کننده باشید!
0

پاسخی بنویسید